OKULUMUZ TÜRKİYE'NİN  GENÇ YILDIZLARINDA

OKULUMUZ TÜRKİYE'NİN GENÇ YILDIZLARINDA

 

 

19.10.2022 1570

OKULUMUZ TÜRKİYE'NİN GENÇ YILDIZLARINDA

Milli Eğitim Bakanlığımız "Türkiyenin Genç Yıldızları" projesi kapsamında her ilden bir başarılı proje/ çalışma seçip röportaj videoları çekmekte ve diğer öğretmen ve öğrencilere  ilham olması için bu başarı hikayelerini yayınlamaktadır. Bu hafta bakanlığımız Türkiyenin Genç Yıldızları serisinde, okulumuz öğrencilerinin matematik öğretmenleri Dr. Nevin Bilgiçli liderliğinde oluşturdukları  "Gizemli Şifreler" Uluslararası eTwinning Matematik Projesi'nin 7 farklı ülke tarafından Avrupa Kalite Etiketi ödülüne layık görülme hikâyesine yer vermiştir.

https://twitter.com/tcmeb/status/1582053828391710732

Okulumuzun kurucusu olduğu "Mysterious Ciphers" (Gizemli Şifreler) eTwinning matematik projemizin  çalışmaları 2020-2021 eğitim öğretim yılı boyunca başarılı şekilde devam etmiştir. Şifreleme bilimini konu alan bu projede; Avrupa, Asya ve Amerika kıtalarından10 ülke (Türkiye, Romanya, Çekya, Polonya, Litvanya, İsveç, Slovakya, İspanya, Hırvatistan, Fransız Guyanası), 12 Okul, 200 civarı öğrenci 8 ay süre ile ortak çalışmalar yapmıştır. Projede okulumuzdan farklı sınıf seviyelerinden 20 öğrenci aktif olarak görev almıştır.

Proje konusu olan kriptoloji (şifreleme bilimi) kişisel verilerin korunmasından ülke güvenliğine kadar önemli alanlarda kullanılır. Günümüzde şifreleme her ne kadar karmaşık bilgisayar programları yardımıyla yapılsa da temeli matematiksel hesaplamalara dayanır ve yüzyıllardır insanlar tarafından gizli iletişim için kullanılmaktadır. Yani şifreleme, matematiğin günlük hayatımızdaki kullanımına güzel bir örnektir.

Bu projenin ilk yarısında, öğrenciler beş tarihi şifreleme yöntemini öğrendiler, bu yöntemleri çok çeşitli etkinlikler ve eğitsel oyunlar yoluyla uyguladılar, çevrimiçi şifreleme ve kod kırma yarışmalarına katıldılar. Ayrıca  ülkelerin ulusal  takımları birbirine sıralı şifreli mektuplar yazdılar ve ülkelerini tanıttılar. Projenin ikinci yarısında ulusal takımlar özgün şifreleme yöntemlerini geliştirdiler ve çevrimiçi toplantılarla İngilizce olarak tüm ortaklara yöntemlerini sundular. Son olarak tüm öğrenciler uluslararası takımlarda  çalışarak savaşların ve dolayısıyla tarihin seyrini değiştiren ilkel şifreleme araçlarına ait el yapımı maketler ve posterler yaptılar ve bu materyallerle ortak sanal sergi oluşturdular. Öğrenciler bu çalışmaları yaparken İngilizce dilini ve ortaklaşa çalışılabilen Web 2.0 araçlarını kullandılar. Projenin Matematik, Bilişim, İngilizceyi temel alan disiplinler arası yapısı ve öğrenci merkezli çalışmaları  sayesinde  başarılı sonuçlar, çok çeşitli çıktılar, ortak ürünler elde edildi.

Proje boyunca yapılan değerlendirme çalışmalarına göre projenin aşağıda belirtilen  tüm hedeflerine  ulaştığı görüldü. Matematik dersine karşı motivasyonunu arttırma ( anlamlı artış sağlanmıştır.)  , şifreleme ve veri güvenliği konularında farkındalık yaratma (%95), yabancı dil kullanma pratiğini arttırma (%100), matematik konularındaki kazanımlarda artış sağlama (%91), özgün şifreleme yöntemleri geliştirerek yaratıcılığı arttırma (%100), el yapımı ahşap şifreleme araçları tasarlayarak el becerilerini geliştirme (%100), proje tabanlı disiplinler arası öğrenmeyi deneyimleme (%77), öğretmen ve öğrencilerin bilişim/web 2.0 araçlarında bilgi/becerisini arttırma (%85), grupla uyumlu çalışma becerilerini arttırma (%77),  iletişim becerilerini arttırma ve kültürel alışveriş sağlama (%87), yabancı meslektaşlar ile iyi ilişkiler ve yeni ortaklıklar geliştirme (%73), öğrenme yöntemleri ile ilgili yabancı meslektaşlar ile fikir alışverişinde bulunma (%82). Projenin matematik motivasyonunu arttırma ana hedefi bilimsel ilk-son test yöntemi ile ölçülmüştür. Bu değerlendirme için Keser(2018) "Lise Öğrencilerinin Matematik Motivasyonunun Matematik Başarısına Etkisinin İncelenmesi" makalesinden faydalanılmıştır. Diğer hedeflerin değerlendirilmesi proje süresince yapılan öğretmen ve öğrenci anketlerinin ortalamalarına ve somut proje çıktılarına göre yapılmıştır.

Projemiz, başarılı çalışmaları neticesinde Türkiye , Çekya, Romanya, Polanya, Slovakya, Hırvatistan, Fransız Guyanası, Romanya tarafından  Avrupa Kalite Etiketi ödülüne layık görülmüştür. Bu etiket pedagojik yenilik, müfredat ile entegrasyon, ortak okullar arası işbirliği, teknoloji kullanımı, sonuçlar etki ve dokümantasyon yönünden en başarılı bulunan projelere verilir, çalışmaların mükemmelliğini ve en yüksek Avrupa düzeyinde tanındığını ifade eder.

Ayrıca projemiz en yüksek puanlı projelerin kurucularının davet edildiği 12. Antalya Ulusal eTwinning konferansına davet edilmiştir. Mart 2022 de yapılan konferansta  diğer eğitimcilere ilham olması amacıyla projenin tanıtımına yönelik stant açılarak yaygınlaştırma çalışması yapılmıştır. Farklı ülkelerden proje ortaklarımız da kendi ülkelerinde benzer yaygınlaştırma çalışmaları yürütmüş ve böylece projenin etki alanı genişlemiştir.

Ulusal ve uluslararası alanda çok sayıda ödül alarak bizleri gururlandıran öğrencilerimize ve danışman öğretmenleri Dr. Nevin Bilgiçli' ye teşekkür eder. Başarılı çalışmalarının devamını dileriz.

Tüm proje çalışmalarının özetlendiği e-kitap;

https://www.flipsnack.com/mysteriousciphers/e-book-final-t-rk-e-1ka7lqe95e.html

Proje kurucu ve yöneticisi Dr. Nevin Bilgiçli' nin proje hakkında verdiği bilgiler;

https://youtu.be/0kFa5VCnbOc

 19-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-202219-10-2022

 

 

19-10-2022